BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

~listening~

Saturday, March 7, 2009

perubahan...??

tadi siang (7 mac) kitorang dikira terpaksa ikot modul ppkp kat DSB.. pagi2 dah kene bangun, mandi, siap2, breakfast,turun tunggu bas.. kalo ikut malas tahap gaban ni memang takdenye bangun bersiram air yang sejuk tuh!! huhu.. tapi pk tuk kebaikan diri sendiri, aku teruskan gak walaupun niat dah sikit tersasar.. hehehe
bila dah sampai and dah register, tetiba ada satu semangat baru nak dengar ceramah plak. padahal kalau nak dikira ngantok tahap petala ke 18 memang aku boleh je tido cam kat bilik.. maybe tajuk ceramah pagi tu kot yang wat aku ada semangat walaupun tak bape nak banyak (coz dah ngantok gila).. tajuk yang Dr.Samad bagi pagi tadi mengenai perubahan yang perlu kita wat tuk capai kejayaan.. actually tajuk ni dah banyak kali aku dengar tapi baru tadi terasa nak dengar betul2..
Dr.samad kate ada beberapa perkara yang perlu sangat2 kita ubah kalau nak berjaya. the things are; our thinking, our tanggapan, our sikap and our kehidupan.. maybe ada benda yang aku tertinggal coz aku kuar gi toilet..hehe
bila pk2 semula, memang la betul ape yang beliau cakap tu.. tapi bukan senang tuk seseorang tu berubah samada secara langsung atau tak langsung. aku pun selalu camtu.. memang niat kat hati ni nak berubah sangat2. taknak duk kat takuk lama. tapi.. (huh!! kalo dah banyak sangat tapi....) aku cam takde semangat nak berubah.. mungkin ada la sikit2 yang aku bleh ubah.. nape ek?? adakah aku memerlukan seseorang tuk push aku tuk berubah; walaupun tak 100%? hai... tak tau camaner nak pikir lagi dah..
ada satu benda yang aku rasa aku susah sangat nak ubah pada diri aku ni.. aku susah nak berubah jadi berani.. sikap aku yang penakut ni wat aku takut nak berubah... banyak impian yang wujud dalam kepala otak aku ni tapi tak semua yang aku dapat capai.. kenapa?? sebab tadilah.. aku takut.. huhuhu..
aku dah selalu berdoa moga Allah berikan aku keberanian supaya aku dapat capai apa yang aku impikan.. moga2 Allah memakbulkan doa aku.. amin..

0 comments: